Sunday, November 29, 2009

kita hanya akan menghargai,bila kita kehilanganya.

Ending cter nur kasih memang best.rindu nak tengok cter tue lagi.hehehe.abes jea cter nur kasih jeeda text aku,meloncat kegirangan macik tue ending nur kasih best!ahaha..jeeda nih..
selesai sahaja tengok cter nur kasih,ader satu drama ni..tajuk drama tue taubat nasuha
memang bergenang airmata aku lagi sekali selepas tengok nur kasih.
cter tue memang menyedarkan aku.cter ni berkisar mengenai kehidupan kekeluargaan
macam mana seorang ayah yang selalu pukul anak dia..padahal anak dia kecik lagi
dah tue budak yang berlakon tue dah lah comel sangat-sangat!sedih jea aku tengok.
Ending drama tue anak dia dan wife dia mati kena bunuh dengan perompak.
dan si ayah menyesal atas perbuatannya..sedih sangat-sangat ending cter tue.
yang paling buat aku tersentak bila akhir ceter tue diungkapkan kata-kata ni


"kita hanya akan menghargai,
bila kita kehilangannya"


aku setuju dengan kata-kata ni..kadang kala kita ni bila dah terhantuk baru terngadah..
selalu alpa dengan dunia,tanpa memikirkan perasaan orang lain.
macam aku,kadang kala aku selalu bertindak ikut perasaan aku. tanpa aku memikirkan perasaan orang di sekeliling aku. kalau aku dalam keadaan marah atau bad mood aku selalu akan membuatkan orang di sekeliling aku annoying dengan perilaku aku. aku akan buat muke bila dalam keadaan marah.
aku admit itulah perangai aku yang buat orang annoying dengan aku.
Aku sedar yang aku perlu ubah diri ni..sungguh!dalam masa ini aku cuba untuk muhasabah diri balik.
aku ingin menjadi seseorang yang berfikiran matang dari segi perilaku.
memang tak dinafikan kadang-kadang aku ni macam budak2..
touching tak tentu pasal..buat muke bila dalam marah..tak boleh kena tegur seket nanti mesti touching
bila dah keluar dari khayalan hidup, Aku kena hadapi realiti hidup..
kalau aku teruskan dengan perangai annoying aku.
nanti takut-takut aku menyesal bila kehilangannya...


...................................................................................................................

No comments: