Friday, December 17, 2010

Encik Peguam!


act,tak nak tulis entri untuk lewat malam ney. Tapi!saya suka malam ney!
Gembira sampai senyum sehingga ke telinga malam2 buta ney.
Tadi encik peguam ber-Ym dengan saya.
Arghhh..sukanya hati ini.



sebenarnya dah lama tak borak-borak dengan encik peguam!
rindu rasanya nak dengar gurauan dia.
tak keterlaluan ke kalau saya katakan bahawasanya.



saya mengharapkan hubungan ini lebih dari seorang sahabat!




saya rindukan awak sangat-sangat.
entah apa akan jadi kalau saya tersempak dengan awak!


mesti tak keruan saya dibuatnya



awak pernah kata pada saya:

"percaya pada jodoh."
"biarlah jodoh dan takdir yang menentukan hubungan kita"


Saya percaya pada awak!



Malam ni saya gembira dapat borak panjang-panjang dengan awak.
saya tahu awak tentu sibuk.
hidup sebagai pelajar undang-undang mesti sibuk.
saya akan cuba faham awak!



saya akan ingat kata-kata awak!
gurauan awak!
segalanya!



Duhai Hati.
Moga segalanya akan tetap dan kekal.
biarlah jika aku sahaja yang bersikap perasan!
mengenangmu sampai bila-bila.




Awak kata pada saya jangan kawin dengan peguam. sebab peguam ni sibok sangat! nanti kesian saya asyik ditinggalkan suami. Saya kata okey! kene cari calon suami bukan peguam!



Tapi hati ini. meronta-ronta katakan :"saya tak kisah kawin dengan peguam :)"hhihihi.




Awak cerita pada saya kehidupan awak sebagai pelajar law yang sibuk ke sana ke mari. awak jugak kritik badan MPP yang hanya dapat nama dan tak tahu jalankan tugas! Awak kata awak tak suka rapat dgn pensyarah sebab takut diskriminasi. Saya kata pada awak!yang awak amalkan demokrasi. Awak mengeyakan pandangan saya!Saya suke:)




Tapi,hati ini. katakan awak boleh lakukan yang terbaik!saya yakin awak bisa tempuhi kehidupan sebagai mahasiswa dengan sebaiknya. Awak bakal menjadi seorang peguam yang berjaya!





Saya tanya awak soalan bodoh!saya tanya kenapa peguam takde title macam dokter n enginer.
Awak kata sebab peguam ni Zuhud. Kelakar saya dengar jawapan dari awak! Awak kata saya ini kelakar sebab sikap pemalu saya!





Awak kata muka saya dah berubah lain sangat dari dulu. Awak kata kalau saya dan awak tersempak pon mesti awak tak dapat nak cam muka saya. Saya kata muka awak pon mesti dah banyak berubah!:) Saya suruh awak tegur saya kalau kita tersempak!



Saya kata. xpe kalau saya tersempak dengan awak saya akan senyum saja pada awak sebab takut salah orang. Awak kata mana boleh senyum. Kalau salah orang kan malu. Saya kata takpe la,buat tak tahu aje. Kata awak. Awak jeles sebab saya senyum untuk org lain bukan untuk awak.!:D



Hati saya suke!




p/s:Jujur kata: Saya sukakan awak:P






No comments: