Wednesday, December 15, 2010

Next Step.

Alhamdulliah.
kembali menulis seperti dahulu. Sebenarnya aku amat rindukan nak menulis blog macam dulu2.
Dulu,aku amat sibuk dengan exam besar-STPM. so,sekarang
. Aku telah mendapat title
.PENGANGGUR TERHORMAT.
Hari ini: Rabu. bersamaan: 15/12.
bermulalah kehidupan sebagai penuntut penganggur.

Tadi,merupakan last paper aku iaitu: bahasa melayu kertas 1.


REVIEW:
Kenyataan hati perihal STPM=

Keluhan berat di benak hatiku.
Sejujurnya hati berkata bahawa result akan jatuh teruk.
Aku tak tahu nak disimpulkan bagaimana perihal exam kali ini.
Tak seperti exam mid year and Trial.
:(
Aku dapat menjawab dengan baik dan yakin semasa exam sblum ni.
Tapi,kali ini..sukar untuk aku terjemahkan.
Perasaan. Fikiran. Emosi.
Berkaitan STPM.


Terbit juga di minda dan hati .
Kata Hati: "Kau gagal!"
Kata Minda: "Tidak!Aku boleh berjaya"
Tapi,seringkali kata hati mengakuinya..
:(

Mimpi yang bukan-bukan perihal result,paper sejarah 1..
Aku mimpi aku dpt pointer rendah.
Aku mimpi aku dipuji cikgu fauziah.
Aku mimpi aku jawab soalan bhasa mlayu senang sangat.Tapi aku nanges.
Arghhh.Mimpi.kenapa merungsingkan aku?
Ikut cacatan mimpi aku selalu terjadi.
:(

Aku mula terfikir.
sekiranya aku tidak berjaya pada kayuhan kali ini.
apa yang harus ku lakukan.?
Arghhh...

Mereka kata.
Aku terlalu berfikiran -ve.
Aku terlalu memikirkan yang bukan-bukan.
Mungkin.salah aku.
Aku akan cuba untuk tidak terlalu memikirkannya.


p/s: Doakan diri ini baik-baik shj.


No comments: