Monday, January 17, 2011

kamu memang best!:D

Sejak berkerja di secret recipe ney. Gumbira dan tergelak lebih-lebih pulak. kang takut nangis kang!Biler dah slalu sgt tergelak!.

Aku tak tahulah ney pengalaman kerja yang mcm mane. Yelah,aku mane penah kerja kan. Bila dah kerja ney rasa best pulak! budak-budak kat secret recipe tue memang awesome gler. Suke tergelak. Ketawa tak tentu pasal and perangai sumer giler-giler.


Manager kat citu MR.JASWIN. the chinese men. Dia ney muda lagi umur baru 28 tahun. Manager aku ney sporting gler!tak suke marah. setakat ney tak penah nmpak dye marah lagi. but,based on cakap syera,Jaswin tak pandai nak tegur org buat salah. Manager aku ney suke senyum.kadang-kadang bler dye wat lawak. Aku tak rasa pon bende tue kelakar. Tapi,sebab dye dah tersengeh..aku pon sengeh lah.Manager aku ney tak selalu ada kat cafe. dye slalu kuar dalam kol 4 and balik semula kat cafe dalam pkl 8. dah tue,gler gempak r budak-budak ney wat cafe tue cm rumah sendiri. pasang lagu kuat-kuat! and tuka chanel radio. Mula-mula aku cm
tunjuk baik,eh diorang ney boss takde wt cm rmh sndiri pulak. Tapi, lame-lame cowtim ngn dak-dak ney. Takde lah kteorg bising semacam!kte still wt keje gak. Tapi,yelah...orang penat kan berdiri 6 jam tak duduk-duduk. Tapi, biler ada customer sumer buat-buat berdiri balik. Berlakon je. HAHAHA.


Kadang-kadang tak sangka dunia ney kecik je or atau seremban ney kecik sgt:p.HAHA.
Banyak perkara yang aku tak sangka dalam hidup ney.



Mula-mula kenal dengan DIELLA, which is kwn kat secret recepi. Diella memang dah lama keje kat sana. Mula-mula masuk keje dalam hati dah tergerak dah. macam kenal je dye ney. Sebab muke diella mcm familier sgt! Bila bermula sesi soal siasat, barulah tahu kteorng ney kawan sekolah rendah!!Mulalah,bukak cter pasal sekolah rendah yang dah 8 tahun kteorang tinggalkan. Best kawan dengan diella. Otak dye memang gler-gler!suke tergelak. :D Manager kteorang panggil diella ney loudspeaker sebab diella cakap kuat.Hahahaha.






sweet tak dye!?neylah SYERA..satu lagi kebetulan antara aku dan syera. Syera ney adik kepada cikgu yuhana iaitu cikgu aku waktu form 6. Tak sangka gler! Mula-mula apply kerja kat secret recipe aku ingat syera ney cam "akak-akak" sebab muke dye matured sangat. Bila first time masuk kerja baru aku tahu dye sebaya dengan aku. Masa tue,aiii..lagilah bertambah suke bila dah ada geng sekepale ditambah pulak umur sebaye. Syera ney sweet sangat. Aku suke tengok muke dye,sweet like sugar sangat!HEHE.





Kebetulan lagi satu pada aku dan IEQA. ieqa satu sekolah stad dengan aku. dye form 5 thn lepas. tak perasan muke dye. Tapi, dye perasan muke pqah. kire okeyla tue de connection gak!
Kebetulan pada aku dengan BOB dan BELL. diorang skola PZ. and kire satu skolah dengan jiran aku afiqah zahid.
Kebetulan pada aku dengan AZIQ. aziq ney sebaya aku. dye dak kolej,ambik engenering and A-level. tak sangka dye satu skolah dengan kawan aku hazwani.
Kebetulan pada KAK RUBY. kak ruby duduk dekat je dengan rumah aku. area kawasan sikamat.





Memang banyak kebetulan kan.? Hidup ini penuh dengan kebetulan. Yang aku nak maksudkan semakin jauh perjalanan kita. semakin ramai kenalan dan semakin banyak kebetulan. Hahaha. yeke?merepek lagi!



p/s:kadang-kadang kelakar tgk gelagat customer! Macam-macam pe'el!









No comments: