Wednesday, January 19, 2011

Penat TAPI ada hati nak online.



HAHAHA.

Melihat pada tajuk entri kali ney. Macam aku dah takde idea nak bagi tajuk entri apa kan? tapi tuelah yang terlintas kat fikiran aku sekarang ney.

"Aku penat. Tapi,ada hati mahu online."

Sedangkan mata aku sudah mahu tertutup rapat. Tapi,gagahkan diri mahu layan google dan berblog-walking. Aku nak jugak cerita tentang apa yang terjadi hari ney!


Seperti biasa mengikut jadual kerja, aku dapat OPENING hari ni. which is dari pukul 11 pagi until 8 malam. Aku suka kalau dapat shif opening sebab boleh balik awal!! Aku suka balik awal. sekian terima kasih okey. ! HEHE.


Kerja hari ney,macam biasa. releks-releks,gelak-gelak, curi makanan kat cafe jap, lepak-lepak, merokok dulu[yg ney tipu] HAHAHA. tak ramai customer hari ney.
Yang jadi customer biasanya kteorang lah.! curi minum kat barista. Ambek fresh milk and vanila. memang sedap gler weyh,len kali cuba korang try! Memang terangkat! Terbaik dari ladang minuman tue. Kiteorang ney curi-curi minum air kat cafe,takde lah sampai habes minuman tue.! and curi minum je kalau customer order air and ade lebih air seket,takkan nak buang kot. membazir tue. bek bagi kteorang abeskan!HAHA.



Tapi,bab lepak-lepak memang gempak! Dari satu cter ke satu cter. ade je cter nak borak-borak.! Sebab tue korang memang OMG! "Oh Memang Gempak!" Lepastue yang kelakar. sume muke nak munafik je! bila Mr. Jas ada buat-buat baik. Kononnya. senyap,buat keje. tak banyak borak.After pukul 3 manager keluar je. terbukak silat masing-masing! Sume buat cafe tue macam rumah sendiri. HAHA. Korang memang gempak!



Aku belum lagi dapat suntikan tyford. Pukul 2 tadi kak ruby bawak aku and jantung aku pegi dapatkan suntikan tue. Menurut syera, Doktor kat klinik Tan tue hensem. Ape lagi, aku dengan jantung aku bersolek-solek diri nak pegi suntik ney. hahaha. Kononnya nak pegi jumpa Doktor Hensem. HAHAHA. Tapi, hampeh! dapat doktor dah beruban! Rupenya tue ayahnyo! anaknya takde. adoyai.



Tapi, satu perkara yang menarik tentang klinik tue. Taktahu laa,aku sebelum ney tak penah pon pegi mana-mana klinik yang bagi ubat kat pesakit and then balut pakai surat khabar dan ikat pakai tali getah. Aku rasa macam pegi kedai ubat cina jual ginseng laa!adoyai! Bak kata kak ruby masuk klinik tue macam pegi muzium negara. Masuk-masuk je nampak pesakit yang tunggu nak dapatkan rawatan semuanya orang tua. baya atok-atok. Bila nak register pon pakai kaedah manual. dye punya almari letak nama pesakit. Mak Ayaih!! macam nak roboh aku tengok almari tue! kad pesakit bukan main melambak! nurse tue nak cari nama bukan main lama!



kaunter ambik ubat pon dah memang klasik!
Manual sangat kot!



walaupun pesakit kelmarin-kelmarin punya orang.
Tapi, pesakit dye ramai gler
syera kata:" kat klinik tue murah"



Naseb baik tak sakit masa kene injet tue. After pergi klinik tue tak sempat nak makan. tyme break pon dah lepas. so, terus masuk cafe balik. After Manager dah kuar aku dengan jantung aku keluar pegi kings beli makanan. kiteorang memang lapar gler.! yang lapanya dua orang je Tapi, yang kirim belinya. Mak aih, lebih orang yang lapa!haha.



After aku dengan jantung aku balik dari kings kteorang tersempak dengan orang gila. Memang havoks orang gila tue,dye berdiri kat depan cafe lepas tue nyanyi-nyanyi kat depan cafe. Kteorang ney tahu tergelak besar jelah! dahlah time tue takde customer. lagilah gelak besa2!
buat cafe macam kedai mamak gler memekak!

Tgh dok tergelak-gelak tetibe orang gila tue nak masuk lak cafe! Kteorang bukan main takut lari kat kitchen. Rupenya orang gila tue gertak je..mane de dye nak masuk cafe. Lepastue orang gila tue mulala, macam cakap sorang-sorang. Orang gila tue perempuan tua cina. Bila dye cakap sepatah haram kteorang tak paham kot! Suddenly, tetibe je orang tua tue selak kain dye sampai nampak ******. Malu lak ai, dahla aziq ngn bob de kat situ. Aku kalau malu sorok muka! Gila lak! Malu dowh bila orang gila tue wt aksi cm tue. Dahlah depan mata kteorang. Lepastue depan cafe lagi. Ingatkan orang gila tue nak pipis ke kat situ, takut jugak kan. Si ieqa pegi halau orang gila tu cepat-cepat.! cuak kot. orang tak waras. anything boleh jadi.





p/s: tapi, bila ingat balik. cam, kelakar gler!tak penah aku alami dowh!"




No comments: