Friday, May 22, 2009

siapakah aku dihadapan mu..





assalamulaikum...bismillahhirahannirahim...

siapakah aku di hadapanmu ya allah...
aku manusia lalai..
seringkali terlupa akan amanah yg engkau berikan padaku..
agar aku sujud kepadamu...
agar aku mentaati perintahmu...
tetapi aku lalai..ya allah!!!

ya allah...
mengapa setelah engkau timpakan batu kpd ku...
terus aku teringat padamu...
manusia!
seringkali menyombong diri!begitu juga aku!!!
daifnya aku!!!
hinanya aku!!!
malunya aku!!!
pabila menghadapmu..
siapakah aku di hadapanmu....

adakah aku manusia yg akan kau campakkan ke nerakamu?!!!
laknat aku dari semua itu....
ku ingin ke syurgamu ya allah!!!
hampiri aku dari semua itu...

ya allah,
engkau tabahkan hatiku...
engkau tetapkan imanku...
engkau berikan aku ketenangan jiwa..
engkau suburkan ingatanku hanya padamu....
maafkan aku ya allah,kerna trlalu bnyk meminta!!

No comments: