Friday, May 22, 2009

takdir!

jodoh,pertemuan,rezeki di tangan-Nya....
dan sekarang saya menyambung pengajian di tingkatan 6 sahaja..mungkin ada hikmah di sebalik semua itu..saya akan lebih bersemangat belajar perkara baru!lebih berazam utk maju!dan segalanya...saya nak lakukan dengan bersungguh-sungguh!!saya nabilah binti saiful bahrin ingin mendapatkan 4 prinsipal A!!!eya!saya ingin berjaya seperti orang lain....jika orang lain boleh lakukan kenapa tidak saya!form six is fun!saya ingin ketepikan pandangan orang mengenai form six susahlah,teruklah,takcoolah!!TIDAK!form six bestlaa..kita akan lebih ada tahap keyakinan ketika brkomunikasi...ummi[my mom!]juga kata form six okey!tapi memang kena banyak membaca!Eya!!saya nabilah...memang minat membaca!!hehehe...

Dan sekarang dah lebih dua minggu saya berada di sekolah baru[STAD] meneruskan pengajian di tingkatan enam..bukan saya tidak dpt tawaran lain,mmg saya dpt bnyk tawaran smbung belajar kecuali UPU laa...tapi,entahlah..hati ini lebih kepada tingkatan enam...Dan sekolah STAD juga adalah sekolah terbaik bagi tingkatan 6!cikgu-cikgu dia okey..mesra pelajar,walaupon aderlaa cikgu-cikgu yang garang..tapi okey laa..setakat ini..especially cikgu fauziah[bm] and cikgu Norzehan[sejarah]sebenarnya,dulu saya punyalah mengutuk sekolah stad..mybe dengar cter dari kwn-kwn kata sekolah stad tue ada mcm-mcm kes!tapi..bak kata orang Tak kenal maka tak cinta sekolah stad ney sama jea mcm sekolah saya di redza!cikgu-ckgu dia,persekitaran...lagipn tak lah jauh sgt sekolah redza ngn stad cuma dihadapan sekolah redza jea lokasinya...yang beza mungkin jumlah pelajar..kat stad ney jumlah pelajar dia ramai sedikit berbanding redza..lgpn sekolah stad lebih besar dari redza...Redza ngn Stad dua-dua sekolah best!h0pefully dapat belajar dengan tenang dan selesa di Smk Tunku Ampuan Durah !!Menjadi warga STAD

Cara belajar semasa di tingkatan enam automatik kena tukar cara belajar..kena lebih rajin+sistematik.. lagipon saya memang dah bersemangat ketika ini!Di sekolah ini tingkatan enam belajar mengikut sistem kuliah!wahh,dengar mcm gempak jea kn?hehehe..mmg kami belajar ikut sistem kuliah di Stad..ada kelas tutor waktu akhir..gabung 3 kelas sewaktu belajar di dewan kuliah..first time masuh dewan kuliah saya dan rakan-rakan satu sekolah redza!mcm gayat jea...tak penah masuk dewan kuliah..xcited semacam...hehehe..cara cikgu -cikgu di sini mengajar lebih mesra pelajar..tetapi,assignment yg cikgu-cikgu stad beri memang lah banyak.. bak kata cikgu fauziah mmg dah nk termuntah bnyk assignment !!hehe..insyallah,boleh jea saya buat assignment tue...nanti cikgu-cikgu ney kata ada kerja brkumpulan wat presentation excitednya!!


Walaupun saya dpt tawaran lain mcm p0liteknik..tapi saya tolak sbb saya nak sambung pengajian di tingkatan enam..saya tahu beban nya mesti berat!tapi saya akan gunakan sebanyak tenaga yang mungkin utk mencapai AWAN saya! Saya suka gunakan awan sebagai Aim saya..mungkin kerna saya suka pandang awan!!hehe...Insyallah,jika saya berusaha dgn sebaik mungkin..dan tidak lupa tanggungjawab saya..insyallah saya boleh dan yakin per0leh 4 prinsipal!!!awal-awal lagi kita kena letak AIM kita...baru bersemangat dan nampak hasilnya..saya ingin tebus kembali result SPM saya!saya ingin lakukan yang terbaik!!!saya ingin banggakan Ummi dan Abah!!!insyallah....

ya allah,engkau suburkan aku dengan niat menuntut ilmu hanya kerna allah!

No comments: