Friday, August 7, 2009

ubat dan klinik kerajaan!?

Dear Leyla,

setelah aku mengalami Demam yang agak teruk
sehingga 2 hari aku tidak ke sekolah,
dan demam yang tidak juga mahu surut2,
aku hanya makan ubat adik aku shj.ubat b0tol
iye!aku tahu aku memang liat nak makan ubat + kurang pandai makan ubat tablet!
kalau aku makan ubat tablet,mesti aku akan trkeluarkn balik ubat tu!
realitinya!aku memang tak suka makan ubat..kecuali ubat botol!!

ubat budak2... baru aku nak makan ubat..

Bukan aku mengada-ngada,tapi...
memang badan ku ini agak liat hendak menerima ubat jenais tablet!
nak buat mcm mana..dulu kalau aku berkeras tak nak makan ubat jenis tablet..
umi kata,fikirkan benda lain..ubat tu mcm gula2 ke..
euuuuu!!tak macam pon..pahit ader laa!!
tak kan skg ni dah tak de ubat dlm b0tol tu??ader kn..tapi,jarang..
Tuan Dr. bagi ubat tu pada budak2 jea kan?
aduhh..knp lah umur ni cpt sgt meningkat???
kn best jd budak2!!*ngeee...................................








Fasal aku pergi klinik kerajaan
selepas 3 hari aku demam,
baru ummi bawak aku pergi klinik..lps tgk demam aku tak surut2 lagi..
yelah,mana tak nyer..kalau asyik suap ubat botol jea..*aihh
pukul 12.3o pm , aku pergi klinik..masa tue belum lagi bukak klinik nyer..
aduh!kenalah tunggu smpai pukul 1.3o..nak tunggu kliniknyer bukak..

Dah sampai turn aku,nurse tue tanya sakit ape?
Demam,cik!dah tue..nurse tue suruh aku pergi bilik saringan..
yelah,skg ni kn viris h1n1 menular..setiap org yang demam..kena lalui bilik saringan dulu..
nasib baik nurse kt bilik saringan tue baik-baik..
heheehehe...
dah abis check bebagai bnde ni..kena pergi ambik sample darah..
ya allah, tyme tue dgr nurse tue kata pergi ambik darah..
dah naik dah,darah penakut aku ni
Realitinya aku memanglah takut tgk jarum n wtever lah brkaitan medic ni!
cuak lah..masa nak tunggu ambik darah tue..
tgk,adik sebelah aku ni releks jea..
pe pasal lak aku nak cuak tak tentu pasal ni..*ad0ai

masa ambik darah,aku memang tak pandang jarum..
Realitinya..hehehe..takde lah sakit sgt!ahaha..
cuak jea lebih aku ni..

lps,tue kena pergi hantar kt makmal..
lps,tue trus pergi jmpe doktor!!
jauhnya prjalanan..hanya utk brjumpa doktor jea..memakan masa..
mngalahkan PM jea doktor ni..bnyk benar tmpat nak kena pergi..
*adduh

Kalau diikut kan,pergi jea lah klinik Syifa tue..
kan dekat..tapi,ummi yang suruh aku pergi klinik kerajaan gak!
kata ummi senang kalau ada apa2 nanti..
tak seronok lah pergi klinik kerajaan sebab,penatlah kena brjalan sana-sini
lps tue,dapat pon ubat tablet lagi!!
aku pon nak makan kena paksa,baru nak makan...
dah tue,bnyak pulak ubatnya!
penatlah nak makan!





leyla,
aku tak suka makan ubat!
and..
aku beri markah 45/50 kpd nurse di sana!
hehehe..

1 comment:

serenity said...

saya rasa,saya demam pada seseorang!